ETKİNLİK 1.4
Bir Öğrencinin İncelenmesi
Uygulama Sınıfı: 5/A
NOT: bu çalışma sadece örnek teşkil edilmesi için yayınlanmaktadır
İlk dersimiz sosyal bilgisiydi. Konumuz ise yurdumuzda ürettiğimiz ürünler idi. Güneşe merhaba parçasına devam edildi.Öğretmenimiz ülkemizde illere özgü özelikler olduğunu söyledi. Buna örnek vermek isteyen var mı diye sordu. Öğretmenimiz cevap gelmeyince örnek olarak
Malatya’da kayısı, Konya’da buğday, Amasya’nın elması ile meşhur olduğunu söyledi. Gözlemlediğim öğrencinin ismi Halil İbrahim bozkurt idi. Öğretmenimiz Artvin’in özelliklerinden neler var çocuklar diye sordu. Halil İbrahim parmak kaldırarak söz aldıktan sonra Artvin’de barajların olduğunu söyledi. Daha sonra bölgeler ve ürettiklerimiz konusuna geçti. Tahtaya bölgeler ile ilgili harita astı. Birinci ders bitti.
İkinci dersimizde sosyal bilgisiydi. Bu derste öğretmenimiz aynı konuya devam etti. Yaşadığımız yerin Artvin olduğunu söyledi. Gürcistan ile komşu olduğumuzu söyledi. Öğrencilere size göre Artvin nasıl bir yer diye sordu. Halil İbrahim bol suyu olan bir yer olduğunu söyledi. Yaşadığımız bölgede hangi hayvan türü olduğunu sordu. Gözlemlediğim öğrenci ayı olduğunu söyledi.İkinci ders de böylece bitmiş oldu. Bu iki derste de öğretmenimiz anlatım ve soru cevap yöntemini kullandı. Konuyla ilgili hiçbir etkinliği yoktu.
Üçüncü dersimiz matematikti. Gözlemlediğim öğrenci bu dersin hazırlıklarını yaptı. Kitabını, defterini, kalemini masanın üzerine çıkardı. Öğretmenimiz açılarına göre üçgenleri sordu. Halil İbrahim parmak kaldırarak söz aldı ve çeşit kenar üçgen cevabını verdi. Öğretmenimiz tahtaya pergel kullanarak eşkenar üçgen çizdi. Öğretmenimiz öğrencilere defterlerine eşkenar üçgen çizmelerini istedi. Gözlemlediğim öğrenci pergel kullanarak doğru bir şekilde eşkenar üçgen çizdi. Öğretmenimiz tahtaya bu sefer dar açılı üçgen çizdi ve öğrencilerinde defterlerine çizmelerini istedi. Gözlemlediğim öğrenci pergel kullanmadan doğru bir şekilde çizdi. Öğretmenine nasıl olmuş diye sorduğunda , öğretmenimiz Halil İbrahim’e kızdı ve pergel kullanarak çiz dedi. Daha sonra pergel kullanarak yeniden çizdi.
Dördüncü dersimiz müzikti. Bu derse müzik öğretmeni girdi. Öğretmenimiz ha buradan aşağu parçasını org dan çaldı. Öğrenciler bu parçayı söyledi. Dere geçit vermezse parçasını yine org dan çaldı ve öğrenciler söyledi. Vücudumuz parçasına geçti. Bu parçayı ilk önce nasıl söyleneceği ve nakaratların nerelerde yapılacağını anlattı. Öğretmenimiz bu parçayı da orgdan çaldı, öğrenciler parçayı söyledi. Öğretmenimiz öğrencileri ayağa kaldırdı. Bu parçanın sözlerini hareketlerle beraber söyleceklerini anlattı. İlk önce kendisi nasıl yapılacağını gösterdi. Parmaklarım var, cümlesini elini havaya kaldırarak parmaklarını oynatarak gösterdi. Bütün parça bu şekilde devam edildi. Gözlemlediğim öğrenci de öğretmeninin yaptıklarını yaptı. Bu derste böylece bitti.
Gözlemlediğim öğrenci teneffüslerde arkadaşları ile oyun oynayarak vakit geçirdi. Kendisine hafta sonları ne yaptığını sordum. Ödevlerini yaptığını , ödevleri bittikten sonra televizyon izlediğini, bilgisayarda oyun oynadığını ve arkadaşları ile oyun oynayarak geçirdiğini söyledi. Hangi dersleri sevdiğini sordum. Hepsini sevdiğini ve bütün derslerinin beş olduğunu söyledi. Okulda iken anlamadığı konular olduğunda ne yaptığını sorduğumda evde ablasından yardım aldığını söyledi. Konuyu nasıl iyi kavradığını sorduğumda kendisinin çalıştığında iyi öğrendiğini söyledi. Kitap okuyor musun diye sorduğumda macera kitaplarını sevdiğini ve en son Robin Hood ve Don Kişot’u okuduğunu söyledi. İleride ne olmak istiyorsun diye sordum. Cevap olarak doktor ya da mühendis olmak istediğini söyledi.
İkinci dersimizde sosyal bilgisiydi. Bu derste öğretmenimiz aynı konuya devam etti. Yaşadığımız yerin Artvin olduğunu söyledi. Gürcistan ile komşu olduğumuzu söyledi. Öğrencilere size göre Artvin nasıl bir yer diye sordu. Halil İbrahim bol suyu olan bir yer olduğunu söyledi. Yaşadığımız bölgede hangi hayvan türü olduğunu sordu. Gözlemlediğim öğrenci ayı olduğunu söyledi.İkinci ders de böylece bitmiş oldu. Bu iki derste de öğretmenimiz anlatım ve soru cevap yöntemini kullandı. Konuyla ilgili hiçbir etkinliği yoktu.
Üçüncü dersimiz matematikti. Gözlemlediğim öğrenci bu dersin hazırlıklarını yaptı. Kitabını, defterini, kalemini masanın üzerine çıkardı. Öğretmenimiz açılarına göre üçgenleri sordu. Halil İbrahim parmak kaldırarak söz aldı ve çeşit kenar üçgen cevabını verdi. Öğretmenimiz tahtaya pergel kullanarak eşkenar üçgen çizdi. Öğretmenimiz öğrencilere defterlerine eşkenar üçgen çizmelerini istedi. Gözlemlediğim öğrenci pergel kullanarak doğru bir şekilde eşkenar üçgen çizdi. Öğretmenimiz tahtaya bu sefer dar açılı üçgen çizdi ve öğrencilerinde defterlerine çizmelerini istedi. Gözlemlediğim öğrenci pergel kullanmadan doğru bir şekilde çizdi. Öğretmenine nasıl olmuş diye sorduğunda , öğretmenimiz Halil İbrahim’e kızdı ve pergel kullanarak çiz dedi. Daha sonra pergel kullanarak yeniden çizdi.
Dördüncü dersimiz müzikti. Bu derse müzik öğretmeni girdi. Öğretmenimiz ha buradan aşağu parçasını org dan çaldı. Öğrenciler bu parçayı söyledi. Dere geçit vermezse parçasını yine org dan çaldı ve öğrenciler söyledi. Vücudumuz parçasına geçti. Bu parçayı ilk önce nasıl söyleneceği ve nakaratların nerelerde yapılacağını anlattı. Öğretmenimiz bu parçayı da orgdan çaldı, öğrenciler parçayı söyledi. Öğretmenimiz öğrencileri ayağa kaldırdı. Bu parçanın sözlerini hareketlerle beraber söyleceklerini anlattı. İlk önce kendisi nasıl yapılacağını gösterdi. Parmaklarım var, cümlesini elini havaya kaldırarak parmaklarını oynatarak gösterdi. Bütün parça bu şekilde devam edildi. Gözlemlediğim öğrenci de öğretmeninin yaptıklarını yaptı. Bu derste böylece bitti.
Gözlemlediğim öğrenci teneffüslerde arkadaşları ile oyun oynayarak vakit geçirdi. Kendisine hafta sonları ne yaptığını sordum. Ödevlerini yaptığını , ödevleri bittikten sonra televizyon izlediğini, bilgisayarda oyun oynadığını ve arkadaşları ile oyun oynayarak geçirdiğini söyledi. Hangi dersleri sevdiğini sordum. Hepsini sevdiğini ve bütün derslerinin beş olduğunu söyledi. Okulda iken anlamadığı konular olduğunda ne yaptığını sorduğumda evde ablasından yardım aldığını söyledi. Konuyu nasıl iyi kavradığını sorduğumda kendisinin çalıştığında iyi öğrendiğini söyledi. Kitap okuyor musun diye sorduğumda macera kitaplarını sevdiğini ve en son Robin Hood ve Don Kişot’u okuduğunu söyledi. İleride ne olmak istiyorsun diye sordum. Cevap olarak doktor ya da mühendis olmak istediğini söyledi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder